براي موفقيت و افزايش فروش فروشگاه اينترنتي بايد بازاريابي محتوايي را جدي گرفت. يکي از تکنيکهاي بازاريابي براي فروشگاه اينترنتي در واقع توليد محتوا فروشگاه اينترنتي است که در اين مطلب مفصل درباره آن خواهيد خواند.
اگر سايت موفقي در زمينه? تجارت الکترونيک داشته باشيد، مطمئنا به اين مسئله واقف هستيد که نرخ تبديل، اهميتي کليدي براي ادامه? فعاليت مؤثر سايت دارد. پيش از هر چيز بايد به فکر بالا بردن ترافيک سايت بود و پس از آن نوبت به تبديل کردن ترافيک دريافتي به فروش و ليد ميرسد. (ليد يا سرنخ به آن دسته از مشترياني اشاره دارد که براي نخستين بار با کسبوکاري بخصوص آشنا ميشوند و امکان خريدشان وجود دارد. با نام مشتري راغب هم از آن ياد شده است). به هر عنوان ترافيک نقش مهم و حياتي در روند فعاليت وبسايت دارد، اما با ترافيک خالي نميتوان از پس مخارج برآمد. فراموش نکنيد صرفنظر از اينکه چه تعداد بازديدکننده داشته باشيد، بدون نرخ تبديل بالا، کسبوکارتان دوامي نخواهد داشت.
طي تحقيقي در آمريکا و اروپا، استفاده از فعاليتهاي مرتبط با بازاريابي محتوا (بازاريابي محتوايي چيست) ميتواند نرخ تبديل را تا شش برابر افزايش دهد. وبسايتهايي که در فعاليتهاي خود، بازاريابي محتوا را هم لحاظ ميکنند، نرخ تبديلي معادل با 2?9? دارند، حال آنکه وبسايتهايي که اين کار را نميکنند، نرخ تبديلشان به 0?5? ميرسد.
چرا بازاريابي محتوا سبب افزايش نرخ تبديل ميشود؟ توليد محتوا زمينهساز برقراري ارتباط ميان شما و مشتريهايتان است. مشتريها به برقراري ارتباط تمايل نشان ميدهند و دوست دارند مشغوليت (Engagement) داشته باشند. اگر شما نقش خود در اين برقراري ارتباط را بهخوبي ايفا کنيد، مشغوليت مشتريها و وفاداريشان به برند شما افزايش پيدا ميکند؛ اين افزايش هم به نوبه? خود باعث بالا رفتن نرخ تبديل و فروش ميشود.
اگر تا کنون به فکر توليد محتوا فروشگاه اينترنتي خود نبودهايد و از مزيتهاي آن استفاده نکردهايد، جاي نگراني نيست، چراکه در اين مقاله قصد داريم شما را با روشهايي آشنا کنيم که با استفاده از آنها ميتوانيد روند استفاده از فعاليتهاي مرتبط با بازاريابي محتوا را آغاز کنيد.
زمان، سرمايه و انرژي خود را به منظور توليد محتوا در تمامي پلتفرمهايي که در اختيار داريد هدر ندهيد. سريعترين روش براي شروع روند استفاده از بازاريابي محتوا، تمرکز بر يک نوع محتوا و يک پلتفرم است. اينکه کدام محتوا و پلتفرم بهترين نتيجه را براي شما به همراه خواهد شد، به عواملي چون محصولات، خدمات، و نوع مشتريهايتان بستگي دارد. البته اگر براي انتخاب آن با مشکل روبهرو شديد، ميتوانيد کار خود را با محتواي ايميل شروع کنيد.
74? از موفقترين بازاريابهاي مصرفي (بازاريابي مصرفي، B2C، حوزهاي از بازاريابي است که در آن، هدف، برقراري ارتباط با مصرفکننده و افزايش فروش است) براي توزيع محتوا استفاده از ايميل را به عنوان روش اصلي خود انتخاب ميکنند. کارآمدترين فرمتهايي که بازاريابهاي مصرفي به منظور توزيع محتوا در بازاريابي محتوا مورد استفاده قرار ميدهند.
چرا استفاده از ايميل براي اين منظور به صرفه است؟ به اين خاطر که نتيجهبخش است. بازاريابي به وسيله? ايميل در حال حاضر بيشترين ميزان بازگشت سرمايه براي کسبوکارها را به همراه دارد. اگر ميخواهيد شروع کنيد مطلب آموزش ايميل مارکتينگ توضيحات کاملي به شما ارائه ميکند.
بخشي از تمرکز شما صرف تصميمگيري درباره? چگونگي بهاشتراکگذاري محتوا ميشود، اما اين تنها وظيفه? شما نيست و بايد درباره? نوع مطلبي که قصد به اشتراکگذارياش را داريد هم تصميمگيري کنيد.
روشي ساده و سريع براي اين کار تهيه? راهنماهايي است که به کار مشتريهايتان بيايد. ميتوانيد در اين راهنماها مطالبي درباره? چگونگي استفاده، سرهمبندي و تعمير محصولاتتان درج کنيد، يا جزئياتي دقيق درباره? خدماتي که ارائه ميکنيد.
يکي از بهترين راهکارها براي جلب اعتماد مشتريها، توليد محتوايي است که حاوي اطلاعاتي برايشان باشد و به برخي از سؤالهايشان پاسخ دهد. همچنين اين محتواها سبب ميشوند مشتري در روند فرضي خريد به مشتري آماده به خريد تبديل شود. بهاشتراکگذاري اطلاعات درباره? بهروزرساني محصولات هم ميتواند روش مؤثري براي نگه داشتن مشتريهاي فعلي باشد. از اين مسئله کسب اطمينان کنيد که راهنماها را تنها بهمنظور اطلاعرساني به مشتريها مورد استفاده قرار ميدهيد؛ از راهنماها براي افزايش ميزان فروش استفاده نکنيد.
مهمترين و اصليترين کارايي راهنماها اين است که به مخاطبان خود نشان بدهيد اطلاعرساني به آنها برايتان حائز اهميت است و قصد داريد به آنها در اخذ بهترين تصميم ممکن کمک کنيد. در ضمن، حتما در راهنماهاي خود از تصاوير استفاده کنيد. مشتريها ميخواهند ببينند محصولات مختلف چگونه کار ميکنند و چه شکل و شمايلي دارند. آنها ميخواهند قادر به تجسم چگونگي استفاده از محصولات شما باشند.
استفاده از اينفوگرافيک روشي مؤثر براي ترکيب اطلاعات و تصاوير در راهنماست. اينفوگرافيکها توجه بيشتر افراد را به خود جلب ميکنند و اگر توانايي طراحي يک اينفوگرافيک خوب را داشته باشيد، کاربرانتان آن را به اشتراک خواهند گذاشت. اين مسئله سبب ميشود تا لينکهاي بيشتري به سمت وبسايت شما هدايت شود و امکان دستيابي به مشتريهاي جديد برايتان بيشتر ميشود.
منبع : يکتانت
درباره این سایت